Indice VeniceQueen.IT La Band Frusciante Lascia i RHCP:considerazioni su unEpoca

Frusciante Lascia i RHCP:considerazioni su unEpoca

Tutto ciò che riguarda i Red Hot Chili Peppers: le news, le curiosità, i vostri pareri

Moderatori: Gidan Razorblade, Staff VeniceQueen.it

Warm Tape Avatar utente
Get On top

Dati: : 0 Mi Piace Ricevuti: : 0 Mi Piace
Beh, Josh ha detto che essendo già da un pò in tour il suo rapporto con la chitarra è un pò cambiato. Magari il futuro (in quanto a stile) è chiaro però può darsi che Josh cambi un pò il suo stile ed inizi ad essere un pò più protagonista rispetto ad I'm With You.

johnfrusciante85 Avatar utente
Higher Ground

Dati: : 0 Mi Piace Ricevuti: : 2 Mi Piace
Non credo... Josh lo vedo molto sicuro in tal senso: ha sempre detto che lui vede la chitarra in quel modo e difficilmente, credo, cambierà opinione... laddove magari John prediligeva un approccio solistico più scarno e diretto (by the way) e poi l'album dopo pigiava più sulla solistica (Stadium Arcadium).

Qui sta la differenza sostanziale tra i due (oltre al fatto che John è un chitarrista a tutti gli effetti, mentre Josh è un chitarrista "adattato"), che John, consciamente o inconsciamente, cambiava sempre "approccio"... Josh credo rimarrà più o meno sugli stessi binari.

Warm Tape Avatar utente
Get On top

Dati: : 0 Mi Piace Ricevuti: : 0 Mi Piace
Il fatto che ci siano stati dei piccoli miglioramenti lo abbiamo notato anche noi dall'inizio del tour fino ad oggi. Quindi, magari, nel prossimo album non dico che potrebbe cambiare il suo stile ma quantomeno spingersi un pò più in là di quanto abbia fatto in questo album.

Gidan Razorblade Avatar utente
VeniceQueen.it

Dati: : 0 Mi Piace Ricevuti: : 38 Mi Piace
è passato un pò in sordina quest'altro stralcio riportato da Iva sul nuovo libro in uscita, io lo segnalo qui per la completezza del topic:

"penso molto spesso che la musica che potrebbe essere la più libera sia proprio quella che contiene maggiori limitazioni in essa. Ogni genere- dalle sonate fino all'acid house o il drum n bass- son stili che hanno un sacco di parametri limitativi, e per qualche ragione ciò incoraggia l'originalità invece che soffocarla. Così per me, collaborare in un "pop group"(tradurlo come gruppo pop non rendeva giustizia ndr) come i Chili Peppers, collaborando fondamentalmente con brani del formato pop, io ho fatto tutto ciò che potevo per provare a contaminare le strutture con le idee musicali che mi incuriosivano, capisci?
Ma (la situazione) mi ha fatto perdere interesse arrivato a questo punto. Son un paio di anni in cui semplicemente non ho più interesse a scrivere questo genere di canzoni. Mi sento come se avessi creato diverse cose interessanti con questi parametri, ma ho più interesse ad esplorarne altri..."

:arrow: viewtopic.php?f=6&t=4146&start=705
Immagine
ImmagineImmagineImmagine]Immagine

VeniceQueen.it

dall'intervista di Chad Zumock a Josh (mi ero dimenticato la trascrizione, e visto che ogni riferimento finisce in questo topic):

Chad Zumock: aiete ancora in buoni rapporti?voglio dire, ti ho visto collaborare i brani ehm in album durante questi anni

Josh Klinghoffer:ehm, non ho parlato con John per un periodo. Sono stato così tanto impegnato, Il tour, l'essere nella band in cui lui ha suonato e lui è realmente assai impegnato a fare musica per conto suo, che è assolutamente ciò che lui vuole fare e seguire, puoi immaginare. Il suo percorso, che lui vede per se stesso. Penso che, al momento, immaginerai, sarebbe strano per entrambi essere reciprocamente l'uno nella vita dell'altro. Sai come vivevamo queste cose. Non penso che , insomma è un argomento difficile di- quando tu stai provando a distanziarti da qualcosa è difficile, credo, lasciare una porta un pò aperta

CZ: è come con una ex fidanzata. Tu devi prendere un pò di spazio e poi...

JK: Yeah.Yeah, voglio dire, yeah. John sta per fare uscire il suo EP e io tipo non vedo l'ora di poterlo sentire. Non abbiamo parlato per un pò, ma io gli voglio bene e gliene vorrò sempre.
Immagine

*sir psycho sexy* Avatar utente
Chuck Lightyear

Dati: : 9 Mi Piace Ricevuti: : 39 Mi Piace
Sono stato così tanto impegnato, Il tour, l'essere nella band in cui lui ha suonato e lui è realmente assai impegnato a fare musica per conto suo

non per fare l'avvocato del diavolo eh, ma oggi basta uno smartphone per restare in contatto in qualsiasi parte del mondo. :OO lo sai Josh? :mrgreen:
cmq ok, non ho mai personalmente messo in discussione, il loro rapporto, e leggere conferma fa piacere
ImmagineImmagineImmagine
"Chiamami Jena. E' inutile che cerchi di spaventarmi, elencandomi le mie "colpe" e gli anni che ancora dovrò scontare. Io, per TE, sono JENA! E sarò sempre e solo JENA per TE, piccolo e meschino servo del potere. Potrai schiacciarmi, perfino uccidermi, ma io pe TE sono JENA, non te lo scordare!"

*sir psycho sexy* Avatar utente
Chuck Lightyear

Dati: : 9 Mi Piace Ricevuti: : 39 Mi Piace
un ragazzo sul forum di stadium-arcadium.com ha postato il testo/contributo di Frusciante in merito al libro fotografico An Oral/Visual History, dove parla di come è entrato nei RHCP e di come fu influenzato da adolescente dalla loro musica.
Un sorta di testimonianza/testamento...mi sembrava giusto postarlo anche qui :D , in virtuù del fatto che non tutti hanno il libro.

By the time of Stadium , we designed music that was able to project to the back row. I constantly get that from friends at shows - the people in the back row were dancing, you know. I remember being in the back row at the Forum and being totally disconnected from it. It wasn`t like we were trying to second-guess what the audience would like - it was more that became the environment in which my musical thought existed because I played in arenas.

So I guess I was making music without knowing that it was really designed to be in Arenas. Stadium just suited the venues at that point, and I see that as something about our musical growth - it travelled the path that was consistent with the places we were playing and the people we were playing to.

When I was seventeen I couldn`t imagine the Chilis playing anywhere but clubs and stuff. I thought it would be missing something without that, but eventually I couldn`t picture us playing anywhere but huge places.

When I was thirteen or fourteen I had a guitar teacher who also played bass, who was auditioning for the Peppers around the time of Jack Sherman. I heard about them first from him. He said there was this band he was waiting to find out if he was in. For some reason I`d assumed he was trying out for bass. Soon after that I saw the "True Men Donˇt kill Coyotes" video on MTV. My first impression of Flea was like : "Doesnˇt make any sense they could do this band without this guy!"
From the first second of seeing them it was obvious Flea was not a replaceable member. I quickly found out my guy was up for the guitar spot.

When the Chilis hired Blackbyrd, Robert Hayes and I started playing with D.H Peligro. "Stone Cold Bush" on the MM album was something the three of us recorded, with D.H singing. But Robert wasnˇt so into playing with D.H, after he sussed he could have a drug problem. Robert was picking up on it even though D.H was hiding it from us. Robert was trying to steer me away from what we were doing with D.H.
When D.H got hired for the RHCP, that band stopped. Then me and Robert were playing, and then I joined the Chilis and Robert moved back to Atlanta.

Flea and I had already jammed together a few time. Flea told Bob about my guitar playing. The guitar player in Thelonious Monster had just quit, so Bob asked Flea for my number, and Flea was like: "All right, Iˇll give you his number, but I have first dibs." So Bob called me. I had seen them a bunch and liked them a lot. So I auditioned and they accepted me, but Anthony was there during the audition and he called Flea afterwards and said "Heˇs got to be in the Chili Peppers." One of them called asking if I wanted to be in the band. I said : More than anything." Anthony fired Blackbyrd, and I called Bob and told him, and he was like: "I figured that was gonna happen."

My first show with the Chilis was in Phoenix, Arizona, the second was the John Anson Ford Theater - first L.A. one. I was real nervous. The first year or so I wanted to be in the band so bad, I wanted to do a good job so much. I was trying too hard to be like what I thought a chili pepper should be rather than just being myself... musically on guitar and in my personal life.
Most people are accustomed to more or less remaining the same. I would always lose friends for this reason or that reason. I didn`t have many good friends untill I was in the band. Friends weren`t as giving or as loyal as I was until I met the group of people around the time of being in the band. I was alone and sad a lot, but always happy and feeling good about myself. I felt my life was going to go somewhere good - I could feel good things happening.

At first it was a real strain for me to attempt to step into Hillels shoes, but I began to discover my own path after I started identifying more with the simplicity of his playing - originally I was thinking of being more busy than him. I owe a lot to Hillel for where I went with my playing, like if I tried to compete with Flea`s bass playing at its busiest, it was screwing up the chemistry. So I started to simplify everything to suit the limitations Hillel`s playing is based around.

By restricting myself, like, "Iˇm not going to use my pinky as much because Hillel didnˇt use it much, and stop playing super fast, stop drawing attention to yourself so much with your playing," it taught me to let the music breathe more, so the other instruments could breathe more, so that when Flea does his busy things it really means something, The more I said, "Okay, Iˇm not gonna do this technique or this and that," the more originality flourished. By removing the pressure of trying to do something impressive, I started to get more original. I wanted to play like a band member instead of showing off. I thought I could bring something with my technique - that Van Hallen thing and certain types of harmonics - but I just dropped all that stuff and started playing more like someone from the 70s.

I was wanting to be different and original and bring a new element, but I was going about it the wrong way. I was still thinking in terms of being a wild, wacky Chili Pepper and not in terms of all the music I liked and how it could have been applied to their special elements. It was a real confusing time - there was a lot of pressure for someone to come into a band with a built-in audience that really loves them. My thinking was basically, "The objective here is to be liked by the people in the band, and be liked by their audience." I canˇt work that way, and I tried for years to be that way.

I was 18 when I joined the band. I was totally off balance. When I quit I was 22 and I just thought everything was over. I needed time to do absolutely nothing - time to have no responsibilities other than experience life. The resentment I built up against Anthony is real personal stuff. Honestly, I think in his sould he really wanted me to be exactly what I am, but he has certain needs from people that even he has no explanation for.
Me and Robert Hayes , my friend from Musicians Institute, were always thinking of doing something together. He was always trying to talk me into quitting the band and him quitting this interesting kind of jazz band he was in. And then he died - his band van crashed 2 days before my last jaunt with the Chili Peppers. I was just thinking and crying about him all the time. I quit the band in the midst of that. We went to Hawaii and then Japan, and Japan was just...

I was already so mad at myself for not quitting months before. I knew I wasnˇt going to be happy on tour but I went anyway. It has always been an unbearable thought what me and Robert could have done and that I could have taken a more exploratory direction with him rather than limiting my outlet to making pop music. We could have applied elements of the more experimental and jazz things. There were things pointing toward what we might have done on my first solo record. Iˇve always regretted I didnˇt quit right when we finished recording BSSM, because I could feel inside me I had other different musical things to explore.

I was so full of regret for not having done it when there was a chance to play music with Robert, that when he died, all the wind was out of my sails and I just wanted to paint and draw and stuff. I didnˇt even really want to practice of play music anymore.

My resentment toward Anthony was probably more resentment toward myself for not quitting sooner than I did. Thats no fault of his own - what he wanted to be and was destined to be was a star. Maybe what I do isnˇt going to be acknowledged by people, but thats me. Its my nature to do things that are weirder and less understood, and that was a path I needed to take.

Right when I quit the band - and once Jane`s Addiction stopped - it seemed I was around Perry Farrell a lot in partying-type situations. Perry said, "I understand where youˇre coming from, because I did the same thing with my band. You canˇt just do smth. because youˇre successful at it. You have to go the next step and make it part of yourself." I canˇt remember exactly what he said. I still donˇt know how to explain it, but I still think I was right. I think Perry felt the same way then, and I hope he still does.

I had lots of empathy with Perry for resisting success in his behavior, which I feel is an important thing for people to do. Like when I see these bands today and theyˇre just chasing success and theyˇll do anything for it, its really so unexciting, so boring, so transparent.

I saw Perry resisting success, not so much spitting in its face, just not jumping right into it , because if you go jump into the arms of success it will crush you. The way he dealt with that - even if he regrets it now - was really inspiring to me. I would have never been able to do all the shit I had to do to get to where I am now at this point in my life, where Iˇm pretty much set with everything. In my own way, I also resisted success, and Iˇm glad I did. In the short run it made my life hard, and it made a lot of people really confused, but in the long run I feel good about it.

Johnny Depp and Gibby Haynes did a movie at my house. Iˇd made this decision, that I was going to be a drug addict. I was already taking drugs recreationally - had been for about a year, but there was a point when I was so depressed after I quit the band and I had so many things on my mind, things I couldnˇt resolve, things Iˇd figured out about my own life and human nature. As I was figuring them out, they were really exciting, but once Iˇd figured them, the world kist seemed like this ugly place.

My perception of things flipped - everything once beautiful was now ugly.
I used to go up on my roof that was a couple of hundred feet in the air because it was on a hill on stilts. My outfit for going up on the roof to wage war against the ghosts - goggles, that Perry gave me and my Ski Mask with every part of my body covered. No holes. Sweatpants tucked into socks. You could not get into me on any level. It made a lot of sense at the time!

I was painting all the time, my life was painting and these four-track home recordings would become my second solo record. Since I had quit the band, I just didnˇt care that much about my music anymore. Painting made me happy. Maybe, I didnˇt want to see myself so clearly, because in my music you could hear exactly what was going on inside of me.

Bob Forrest:
John was down and out. He said the IRS was holding his money. And so, I gave him like 40 bucks, and he goes "No." And I said it was fine, and I was like, "John, I owe you thousands of dollars." And he goes, "12/500 actually!"
++++++++++++++++++++++++++++++++++
J:
Cocaine psychosis we used to call it. Examples of it - "What are they wispering abount me behind this wall?" "Somebody wants to kill me." Those are the most normal ones. I never had any of that. I got it even worse.Once I called Perry at like 7 a.m in the morning and said, "How do you get snakes out of your eyes?" He said, "What?" I said, "There are snakes in my eyes - how do I get rid of them?" Perry told me, that I was off balance - too much yin, not enough Yang or something. I could not get any enjoyment from being alive anymore. Being on heroin and cocaine all the time, I felt like myself again.
Everybody was trying to convince me to stop. Iˇd say, "Give me one good reason." Nobody could.
Perry, who I respected so much, was the only one. One night, he drove by my house in the middle of one of his famous crack binges that went on for days. He sat in his car and explained, "You got to take drugs and not take drugs. Once you do it for a while its that much harder to stop - like if you stop now, you should be able to do it in a few days, but if you stop in four years or smth, its gonna take much longer, but for now, lets get you to the hospital."

We pull into the parking lot. I had about an ounce of Persian and about the same of coke. Perry said, that he was going to toss it to the bums in Venice or smth - Yeah, right.

I just kept on doing as much as I could before we went inside. So we get to the emergency room and Perry says to the nurses, "Listen, Iˇm going to be honest with you. He is really on a lot of drugs right now, so why donˇt you wait on giving him any medication." What happens as soon as Perry is gone and Iˇm moved into a bed? Another nurse brings me all these pills and says, "Take these." I said, "Do I have to?" She said, "Yes." I said, "I just did a lot of drugs." - and she said "Take them."

So I took ˇem and woke up with a catheter in my dick in a white room with no nurses or doctors around me. I had overdosed - died for a second. They were worried about getting sued. They put me in the lock-down area. I was on so much medication I didnˇt remember what happened untill Iˇd been out of the hospital for like four days. As soon as they let me out of the lock-down section I had friends come get me. Nobody held it against me. That was what I needed to do at that period of time. It took a couple of years of not being a drug addict to feel like a normal person.
ImmagineImmagineImmagine
"Chiamami Jena. E' inutile che cerchi di spaventarmi, elencandomi le mie "colpe" e gli anni che ancora dovrò scontare. Io, per TE, sono JENA! E sarò sempre e solo JENA per TE, piccolo e meschino servo del potere. Potrai schiacciarmi, perfino uccidermi, ma io pe TE sono JENA, non te lo scordare!"

red hot one Avatar utente
high fidelity

Dati: : 52 Mi Piace Ricevuti: : 11 Mi Piace
sono riuscita a tradurmi tutto...piano piano e devo dire che le cose che ho sempre intuito così.... un po' anche attraverso la sua musica a quello che sa' sempre trasmettere erano intuizioni giuste... la debolezza umana di un GRANDE uomo,non ha avuto paura a condividere pubblicamente le sue difficolta' ,le sue cadute e la sua rinascita....Grazie un bellissimo documento.
<...I Heard your voice through a photograph
I thought it up it brought up the past
once you know you can never go back....>

Immagine

VeniceQueen.it

Smith: It's a horrible… When John, our guitar player, left, we got another guy to play just a tour, the Lollapalooza tour. We did another one in the fall. Arik Marshall, he was a really good player. But we'd never written, and we tried to write songs with him, because John quit in the middle of a tour.

He played great. He was a really good player, but we'd never tried to write. We were jamming and improvising, and that's kind of how we write our songs. He tried that, and it just wasn't happening. You're like, "Oh, no…. " We had to fire him. It was really rough.

We did this whole thing, auditioning guitar players is a nightmare. We put an ad in the LA Weekly. This was 1993, or something like that, and we had every crazy person come down and audition for the band. That didn't really work out. We saw this one guy playing in this band called Mother Tongue. His name was Jesse Tobias. We'd been so frustrated by the audition process; we saw him play and we thought, "Wow, he sounds good. His band sounds good." "Want to jam with us?" "Yeah, OK." We had one jam – an hour, hour and a half – good, funky, he played everything cool. We were so excited by this. We thought,
"Wow, the guy's kind of got his own thing."

:arrow: http://www.musicradar.com/news/drums/in ... two-575183

per me ha senso metterla qui questa citazione...
Immagine

Mr. Kiedis Avatar utente
Yertle The Turtle

Continuerò a seguire i RHCP perchè sono la mia passione...ma è ovvio (ed è inutile ripetere...) che senza John non sarà più la stessa cosa. Per quanto Josh possa essere un buon chitarrista, non sarà mai ai livelli di Frusciante, come probabilmente non lo sarà nessun altro sostituto che verrà in futuro... :snooty:

RedHot Avatar utente
Skinny Sweaty Man

Restano la mia band preferita e la mia grande passione, ma anche a un livello di immagine i Red Hot Chili Peppers senza John Frusciante non sono gli stessi.
ImmagineImmagine
Immagine[/url]Immagine
Destruction leads to a very rough road but it also breeds cration
THE FIRST BORN UNICORN
Keep calm and fight like a brave
WELCOME TO THE JUNGLE, BABY!

mattRH96 Avatar utente
Yertle The Turtle

Dati: : 2 Mi Piace Ricevuti: : 2 Mi Piace
concordo con voi, purtroppo John non credo ritornerà più, quindi anche se apprezzo Josh, non penso che i Red Hot possano eguagliare o superare ciò che hanno fatto in passato ...
Immagine
Immagine

FLEAky Styley Avatar utente
high fidelity

Dati: : 9 Mi Piace Ricevuti: : 13 Mi Piace
Chiudete il thread!! :lol: :dance:
[url=http://www.absurdityisnothing.net/][img]http://i101.photobucket.com/albums/m50/loverock89/iconaabsurdity2.jpg[/img][/url]
[img]http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/545422_4691082644496_577600475_n.jpg[/img]
Say It Loud I'm FLEAky Styley And I'm Proud...
"What I see is insanity, what ever happened to umanity, what ever happened to umanity, what ever happened to umanity..."

redskippyfru Avatar utente
Higher Ground

Dati: : 8 Mi Piace Ricevuti: : 7 Mi Piace
FLEAky Styley ha scritto:
Chiudete il thread!! :lol: :dance:
:lol: :lol:
Ci voleva un evento epico come il ritorno di John perchè qualcuno scrivesse ancora sul forum :lol:
Però dai è piuttosto suggestivo rileggere i vecchi post alla luce degli ultimi avvenimenti :D (la rivincita del forum su fb :D :D lì non sarebbe stato possibile andare indietro di 10 anni :D )

FLEAky Styley Avatar utente
high fidelity

Dati: : 9 Mi Piace Ricevuti: : 13 Mi Piace
Ora manca solo il taglio ai baffi di Anthony ed è come se questi ultimi 10 anni non fossero mai passati :lol:
[url=http://www.absurdityisnothing.net/][img]http://i101.photobucket.com/albums/m50/loverock89/iconaabsurdity2.jpg[/img][/url]
[img]http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/545422_4691082644496_577600475_n.jpg[/img]
Say It Loud I'm FLEAky Styley And I'm Proud...
"What I see is insanity, what ever happened to umanity, what ever happened to umanity, what ever happened to umanity..."

Precedente

Torna a La Band